Websøk for Hellerud Videregående

Autisme og pedagogikk: en teoretisk og metodisk håndbok
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Autisme og pedagogikk: en teoretisk og metodisk håndbok
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.94 Ö
Omfang
  • 472 sider : illustrasjoner ; 24 cm
Klassifikasjon
År
  • 2020
Noter
  • Autisme og pedagogikk er en teoretisk og metodisk håndbok for å skape gode lærings- og utviklingsvilkår for barn med autisme/autismespekterforstyrrelse (ASF). Barn med autisme/ASF trenger ofte mye hjelp for å mestre sosial kommunikasjon, språk, lek, vennskap, motoriske ferdigheter og felles oppmerksomhet. Forfatterne av denne boken presenterer en rekke teoretiske tilnærminger for arbeid med denne barnegruppen. De fokuserer spesielt på forståelse og håndtering av utfordrende atferd. I tillegg inneholder boken kapitler om forekomsten av autisme/ASF internasjonalt og nasjonalt, komorbiditet, risokofaktorer, utviklingsteori, kognitiv teori og anvendt atferdsanalyse, prosedyrer, strategier, forskningsresultater, metodiske ideer og evidensbaserte metoder/praksiser. Autisme og pedagogikk henvender seg til barnehagelærere, lærere, spesialpedagoger, logopeder og andre fagfolk som møter barn med autisme/ASF i sitt arbeid. I tillegg er den skrevet for studenter i blant annet spesialpedagogikk, pedagogisk-psykologisk rådgivning, vernepleie og psykologi.
ISBN
  • 978-82-02-56740-8
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002139nam  22003131  4500
*001233035
*008200911s2020    no     ar         00nob 9
*019  $bl
*020  $a978-82-02-56740-8$bheftet
*025  $a9788202567408
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.94$zh$223/nor
*090  $c371.94$dÖ
*10010$aÖzerk, Meral R.$d1955-$jNO$0(NO-TrBIB)90213099$8f
*24510$aAutisme og pedagogikk$ben teoretisk og metodisk håndbok$cMeral Øzerk og Kamil Øzerk
*250  $a2. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2020
*300  $a472 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520  $aAutisme og pedagogikk er en teoretisk og metodisk håndbok for å skape gode lærings- og utviklingsvilkår for barn med autisme/autismespekterforstyrrelse (ASF). Barn med autisme/ASF trenger ofte mye hjelp for å mestre sosial kommunikasjon, språk, lek, vennskap, motoriske ferdigheter og felles oppmerksomhet. Forfatterne av denne boken presenterer en rekke teoretiske tilnærminger for arbeid med denne barnegruppen. De fokuserer spesielt på forståelse og håndtering av utfordrende atferd. I tillegg inneholder boken kapitler om forekomsten av autisme/ASF internasjonalt og nasjonalt, komorbiditet, risokofaktorer, utviklingsteori, kognitiv teori og anvendt atferdsanalyse, prosedyrer, strategier, forskningsresultater, metodiske ideer og evidensbaserte metoder/praksiser. Autisme og pedagogikk henvender seg til barnehagelærere, lærere, spesialpedagoger, logopeder og andre fagfolk som møter barn med autisme/ASF i sitt arbeid. I tillegg er den skrevet for studenter i blant annet spesialpedagogikk, pedagogisk-psykologisk rådgivning, vernepleie og psykologi.
*70010$aØzerk, Kamil$d1954-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90213100$8m
*90010$aØzerk, Meral R.$zÖzerk, Meral R.$jNO
*90010$aØzerk, Meral$zÖzerk, Meral R.$jNO
*90010$aØzerk, Kamil Z.$zØzerk, Kamil$jNO
*90010$aÖzerk, Kamil$zØzerk, Kamil$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt07.06.2024Hellerud videregående skole371.94 Ö