Forfatter
Tittel Biologididaktikk for lærere
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Omfang 506 sider : illustrasjoner ; 24 cm
Klassifikasjon
År
Noter Boken er innrettet mot masterprogrammet for grunnskolelærere i naturfag og for lærere i naturfag. Boka knytter an til samme forfatteres bok Biologi for lærere. Til sammen har disse to bøkene et stofftilfang og en innretning egnet for den som skal lære bort biologi som del av naturfaget til elever. Boka favner videre enn ren biologididaktikk, fordi den inneholder flere fyldige kapitler innen mer generelle naturfagdidaktiske tema. I tillegg er det kapitler som går konkret inn i undervisning av biologitema som er relevante etter læreplanen av 2020. Biologididaktikk for lærere er fagfellevurdert og alle kapitler viser til relevant forskningslitteratur. Boka er bygget opp i to deler. Del én omfatter kapittel 1-11 og tar for seg et bredt spekter av generelle fagdidaktiske tema med biologi som utgangspunkt; slik som utforskende undervisning, dybdelæring, språk og representasjoner, læreplaner, læringsarenaer og vurdering. Del to består av kapittel 12-15 som er direkte knyttet til de fire hoveddelene av Biologi for lærere; naturens mangfold, cellebiologi, genetikk og fysiologi. Biologididaktikk for lærere kan naturligvis benyttes uavhengig av hva som er kilde til din biologifaglige kunnskap. Selv om de første elleve kapitlene om generelle naturfagdidaktiske tema søker å framstille disse temaene fra et biologisk ståsted, kan flere av disse kapitlene ha interesse også utover biologidelen av naturfaget.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002453nam 22002891 4500
*001232884
*008200504s2020 no ar 00nob 9
*019 $bl
*020 $a978-82-05-52793-5$bheftet
*025 $a9788205527935
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a570.7$zh$223/nor
*090 $c570.7$dS
*10010$aStaberg, Ragnhild Lyngved$d1974-$jNO$0(NO-TrBIB)99052478$8f
*24510$aBiologididaktikk for lærere$cRagnhild Lyngved Staberg, Cato Tandberg og John Magne Grindeland
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bGyldendal$c2020
*300 $a506 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aBoken er innrettet mot masterprogrammet for grunnskolelærere i naturfag og for lærere i naturfag. Boka knytter an til samme forfatteres bok Biologi for lærere. Til sammen har disse to bøkene et stofftilfang og en innretning egnet for den som skal lære bort biologi som del av naturfaget til elever. Boka favner videre enn ren biologididaktikk, fordi den inneholder flere fyldige kapitler innen mer generelle naturfagdidaktiske tema. I tillegg er det kapitler som går konkret inn i undervisning av biologitema som er relevante etter læreplanen av 2020. Biologididaktikk for lærere er fagfellevurdert og alle kapitler viser til relevant forskningslitteratur. Boka er bygget opp i to deler. Del én omfatter kapittel 1-11 og tar for seg et bredt spekter av generelle fagdidaktiske tema med biologi som utgangspunkt; slik som utforskende undervisning, dybdelæring, språk og representasjoner, læreplaner, læringsarenaer og vurdering. Del to består av kapittel 12-15 som er direkte knyttet til de fire hoveddelene av Biologi for lærere; naturens mangfold, cellebiologi, genetikk og fysiologi. Biologididaktikk for lærere kan naturligvis benyttes uavhengig av hva som er kilde til din biologifaglige kunnskap. Selv om de første elleve kapitlene om generelle naturfagdidaktiske tema søker å framstille disse temaene fra et biologisk ståsted, kan flere av disse kapitlene ha interesse også utover biologidelen av naturfaget.
*70010$aTandberg, Cato$d1974-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)6041876$8m
*70010$aGrindeland, John Magne$d1961-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90863636$8m
*90010$aLyngved, Ragnhild$zStaberg, Ragnhild Lyngved$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening