Forfatter
Tittel Muntlige tekster i klasserommet
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Omfang
Klassifikasjon
Emne
År
Noter "Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001544nam 22002411 45
*001134951
*00520090323163200.0
*008 2008 a 0 00nob 2
*015 $a0195414$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01191-2$bh.$cNkr 269.00
*08231$a372.6$zh$25
*08231$a439.82071$25
*090 $c372.6$dP
*100 0$aPenne, Sylvi$jn.
*24510$aMuntlige tekster i klasserommet$cSylvi Penne og Frøydis Hertzberg
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$ccop. 2008
*300 $a148 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $a"Å kunne uttrykke seg muntlig" er en av fem grunnleggende ferdigheter i Kunnskapsløftet. Dette er en didaktisk grunnbok som gir lærerne på ungdomstrinnet og i videregående opplæring den kunnskap som trengs for å imøtekomme læreplanen. Boka er delt i tre. Først presenterer forfatterne ny forskning som viser hvordan det arbeides med muntlighet i norske klasserom, og de peker ut noen særlig viktige utfordringer for undervisningen. Del II gjør rede for noen forutsetninger for vellykket arbeid med muntlighet. Del III handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. Boken er aktuell for alle fag, men forfatterne legger særlig vekt på å imøtekomme norsklærernes spesielle utfordringer og ansvar.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.6$2BS$9nor
*650 2$aNorsk språk$xUndervisning$1439.82071$2BS$9nor
*700 0$aHertzberg, Frøydis$d1944-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening